[X]

Informacja

Korzystanie z serwisu bez zmian ustawień obslugi plików cookies oznacza, że będą one zapisywane w pamięci urzadzenia. Strona używa informacji zapisanych za pomocą plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych, aby dostosować nasz serwis do potrzeb klienta. Podobne techniki mogą również wykorzysytwać współpracujące z nami firmy badawcze. W Twoim programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.

Jesteś tutaj: Strona główna > Centrum Prasowe > Informacje Prasowe

Informacje Prasowe

 
GoFinance zmierza na New Connect
2008-06-02

Spółka chce pozyskać środki na ekspansję na rynku doradztwa finansowego.

GoFinance (http://www.gounited.pl/finance/) i Skyline Investment (http://www.skyline.com.pl) zawarły umowę, zgodnie z którą Skyline Investment wprowadzi GoFinance na rynek New Connect. Spółka zamierza zadebiutować na parkiecie przed końcem III kwartału.. Wcześniej, na przełomie czerwca i lipca, planowane jest przeprowadzenie prywatnej oferty akcji. W wyniku podwyższenia kapitału GoFinance zamierza pozyskać ok. 4 mln zł.: - Środki przeznaczymy na rozwój sieci oddziałów i ekspansję na rynku doradztwa finansowego – tłumaczy Beata Kielan, prezes zarządu GoFinance.
GoFinance specjalizuje się w doradztwie finansowym skierowanym do zamożnych klientów. - Naszymi klientami są osoby dysponujące aktywami powyżej 50 tys. euro. Koszt dotarcia do takiego klienta jest niższy niż do klienta masowego, wpływy z pośrednictwa w sprzedaży produktów finansowych wyższe, a mniejsza liczba klientów, oznacza wysoką jakość obsługi – tłumaczy Beata Kielan, prezes zarządu GoFinance.
GoFinance organizuje szereg szkoleń i konferencji dla swoich klientów, chcąc przybliżyć im wiedzę na temat produktów finansowych: - Chcemy świadczyć usługi na najwyższym poziomie, dlatego nie tylko ciągle szkolimy naszych pracowników, ale również klientów, by jak najłatwiej poruszali się w świecie finansów – mówi Beata Kielan.

Butik finansowy w Internecie
W najbliższym czasie GoFinance chce zwiększyć ilość kanałów dystrybucji produktów finansowych inwestując w unikalną technologię pozwalającą dokonywać inwestycji, jak i składać wnioski kredytowe, za pośrednictwem Internetu.. – To będzie butik finansowy ze wszystkimi produktami finansowymi dostępnymi w naszej ofercie – tłumaczy Tomasz Kołodziejak, wiceprezes GoFinance. – Nasi klienci będą mogli nie tylko składać wnioski kredytowe przez Internet, kupować jednostki funduszy inwestycyjnych, ale też na bieżąco kontrolować ich wartość. Platforma, którą właśnie instalujemy, będzie unikalnym w Polsce narzędziem - dodaje Tomasz Kołodziejak.
Środki z emisji spółka chce wykorzystać na rozwój sieci oddziałów. GoFinance posiada obecnie trzy oddziały: dwa w Warszawie i jeden w Gdyni i jest w trakcie tworzenia kolejnych w Krakowie i Wrocławiu. Docelowo w tym roku sieć GoFinance ma liczyć 8 oddziałów, a w przyszłym 15.

Dynamicznie rosnący rynek
GoFinance ocenia, że rynek doradztwa i pośrednictwa finansowego, na którym działa, ma przed sobą ogromne perspektywy rozwoju. Obecnie w Europie udział nie bankowych pośredników w sprzedaży kredytów hipotecznych wynosi ponad 40 proc. (500 mld euro rocznie). Na najbardziej rozwiniętych rynkach kredytów hipotecznych, takich jak Wielka Brytania i Holandia, ponad 60 proc. kredytów jest sprzedawanych przez pośredników. W Polsce udział pośredników w sprzedaży kredytów hipotecznych wynosi tylko ok. 20 proc. Wartość udzielonych w Polsce kredytów hipotecznych w 2007 roku szacuje się na 100 mld zł. Zadłużenie z tytułu kredytów hipotecznych w przeliczeniu na mieszkańca w Polsce jest prawie trzydziestokrotnie niższe od średniej UE. – Jak widać, perspektywy dla rynku pośrednictwa są bardzo obiecujące. Nasz rynek w naturalny sposób będzie dążył do modelu zachodnioeuropejskiego – mówi Beata Kielan.
Jeszcze większe pole do wzrostu daje rynek pośrednictwa w sprzedaży jednostek funduszy inwestycyjnych. W pierwszym półroczu 2007 roku pośrednicy finansowi sprzedali jednostki funduszy inwestycyjnych o wartości ok. 850 mln zł, co stanowi wzrost o 30 proc. w stosunku do pierwszego półrocza 2006 roku, ale nadal jest to zaledwie 5 proc. rynku sprzedaży. – Liczymy na mocne wejście na ten rynek m. in. dzięki naszej unikalnej platformie internetowej. Nasz supermarket finansowy, w połączeniu z opracowywanym przez nas systemem oceny jakościowej funduszy pozwoli klientom na łatwy wybór w ofercie kilkudziesięciu działających w Polsce TFI – ocenia Tomasz Kołodziejak.

Informacje o firmie
GoFinance zarządzają osoby z bogatym doświadczeniem na rynku finansowym: Beata Kielan, Tomasz Kołodziejak i Przemysław Jargiełło. Beata Kielan to licencjonowany doradca inwestycyjny (licencja numer 31). Ostatnio pracowała jako wiceprezes Nordea PTE, a wcześniej jako wiceprezes Skarbiec TFI, gdzie zarządzała 14-toma rodzajami funduszy, między innymi pierwszymi w Polsce produktami strukturyzowanymi. Zakładała Skarbiec TFI. Tomasz Kołodziejak to także licencjonowany doradca inwestycyjny, który był ostatnio zatrudniony w Nordea PTE jako zarządzający funduszem. Wcześniej zarządzał on INVESCO TFI SA. Przemysław Jargiełło z kolei to pierwszy Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia Funduszy Inwestycyjnych. Wcześniej był członkiem zarządu FinLife S.A. Zakładał Skarbiec TFI. Jest autorem pierwszego w Polsce produktu "Ubezpieczenie z Funduszem Inwestycyjnym" oraz twórcą pierwszej w Polsce uniwersalnej spółki dystrybucyjnej oferującej wszystkie produkty finansowe.
GoFinance posiada obecnie formę prawną spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, w ciągu kilku tygodni spodziewana jest rejestracja przekształcenia w spółkę akcyjną. Jej właścicielami są: fundusz private equity KDG Investment Limited (50 proc. udziałów), zarząd i kluczowi pracownicy (50 proc. udziałów). GoFinance wchodzi w skład grupy GoUnited (http://www.gounited.pl), do której należy także GoAdvisers (http://gounited.pl/advisers/) - firma specjalizująca się we wprowadzaniu podmiotów na GPW oraz na New Connect. W ciągu kilku tygodni do grupy dołączy GoTFI – Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych.